حقایق دراپ شیپینگ در ایران

1,267
4.2/5 - (32 امتیاز)

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

حقایق دراپ شیپینگ در ایران:

هرکسی که بهتون گفت که از دراپ شیپینگ درحال کسب درآمده بدونین بهتون دروغ میگه مگر اینکه اقامت یک کشور خارجی رو داشته باشه. من بیشتر از یک ماهه که وقتمو برای بررسی و تحقیق برای فهمیدن صفر تا صد دراپ شیپینگ صرف کردم. درسته که این کار خیلی خفن و هیجان انگیزه ولی عملا در ایران امکان پذیر نیست. اصلا قصد ندارم کسیو ناامید کنم یا به طور کلی روی این ماجرا خط بکشم ولی در ادامه  تا از نکات و حقایقی که در ایران تاحالا بهتون درمورد دراپ شیپینگ نگفته رو باهم بررسی می کنیم.

نکته اول:

اولین نکته ای که دراپ شیپینگ رو در ایران به یک کار چالشی و یک کار غیرممکن تبدیل میکنه حساب بانکی بین المللی. همونطور که می دونی استفاده از سیستم بانکداری بین المللی برای افراد مقیم ایران غیرممکن است و این به معنی هستش که PayPal کاربردی نداره. شایدم تو ذهنتون بگید یک سری شرکت ها هستند تو ایران که PayPal رو ارائه می دن ولی استفاده از PayPal در ایران صرفا برای کسانی مناسبه که فریلنسری کار می کنن و نیازی ندارن که یک اکانتی PayPal ثابت داشته باشند. اما وقتی که موضوع دراپ شیپینگ میاد وسط شما به یک اکانت PayPal ثابت و واحد نیاز دارید. یکی از مهم ترین مشکلات PayPal اینه که به افراد داخل ایران سرویس نمیده. و هرزمانی که متوجه بشه شما از داخل ایران بصورت غیرقانونی و با همکاری این شرکت هایی که خدمات PayPal رو ارائه میدن به PayPal دسترسی پیدا کردین اکانتتون لیمید میشه و تمام درآمدتون بلوکه میشه و آیدی و آیدی و هویت شما برای همیشه بن میشه. خیلی از شرکت ها این ادعارو دارن که میتونن آدرس، قبض تلفن و یک اکانت هویتی خارجی برای شما بسازن اما اگر PayPal به اکانت شما کوچک ترین حالت ممکن مشکوک بشه ممکنه ازتون تقاضای لایو لوکیشن بکنه و ممکنه ازتون بخواد کارت شناساییتونو در کنار صورتون قرار بدین و برای احراز هویتتون اقدام بکنید و در صورتی که نتونین اینکارو انجام بدین طبیعتا تمام درآمدتون فریز میشه و حسابتون بلوکه میشود.

1. اولین گام کسب درآمد دلاری
2. دومین گام کسب درآمد دلاری

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

نکته دوم:

مورد دوم معمولا همه جا درمورد درآمد چند صد هزار دلاری دراپ شیپینگ صحبت میشه اما هیچوقت با شما در مورد هزینه هاش صحبت نکردند. طبق تحقیقات بخش مقالات وبساب شاپیفای و بررسی جامع آماری فروشندگانی که در این پلتفرم فعال هستند فروشگاه های نوپا در سال اول فعالیتشون چیزی حدود میانگین هجده هزار دلار هزینه می کنند و براتون جالبه که بدونین که این هزینه برای فروشگاه هاییه که تمام امور یک فروشگاه اعم از مدیریت، فروش، بسته بندی، مارکتینگ و مسائل تبلیغاتی رو فقط یک نفر انجام میده. و شما فرض کنید برای تمام قسمت های فنی وبستایتتون یک متخصص استخدام کنید که طبق نوشته مقالات وبسایت شاپیفای وبسایت هایی که برای قسمت های فنی یک متخصص استخدام می کنه چیزی بالغ بر میانگین شصت هزار دلار در سال اول پیدایششون هزینه کرده و حالا بیایم فرض کنیم شما میتونین در بهترین حالت ممکن هزینه هاتونو مدیریت کنید و این هزینه هارو تا یک دهم بتونین کاهش بدین که مجدد با اعداد 1800 و 6000 هزاردلار روبرو میشید و اگر این اعداد رو ضربدر نرخ روز دلار بکنیم به اعداد خیلی بالایی برخورد می کنیم که طبیعتا برای ما که ساکن ایران هستیم صرف اقتصادی نداره. شاید نمیدونستین راه اندازی که وبسایت دراپ شیپینگ انقد هزینه داشته باشه. این هزینه ها معمولا شامل هزینه ی تهیه محصول، مارکتینگ، طراحی و دیزاین و هزینه طراحی خود وبسایتم مثل تهیه اشتراک های ماهانه شاپیفای، غالب های پریمیوم، هاست، دامنه و دیگر هزینه های که برای طراحی وبسایت نیازه که انجام بشود.

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

نکته سوم:

سومین مورد که دراپ شیپینگ رو در ایران به یک شغل چالشی و غیرممکن تبدیل می کنه تهیه و تامین محصولات هستش. همونطور که میدونین بیس و شاهرگ بیزینس دراپ شیپینگ تولید محتوا است. که این محتوا معمولا در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تیک تاک، فیسبوک، توئیتر و… آپلود میشه و شما میتونین با این محتوا نظر مخاطب رو به خودتون جلب کنید و ترافیک خریدارارو به سمت وبسایتتون هدایت بکنید. شاید فکر کنید تامین محتوا برای کار دراپ شیپینگ میتونه کار ساده ای باشه و صرفا با کپی کردن از محتواهای خارجی مرتبط با محصولتون میتونین محتوارو تولید بکنید. بهتون بگم اگر به این روش فکر میکنید شانس موفقیتتون رو چیزی نزدیک صفر درظر بگیرید. برای تولید این محتوای ارزشمند باید محصولتونو تهیه بکنید بعد با استفاده از اون محصول تولید محتوای یونیک و اورجینال انجام بدین. حالا قسمت چالشیش اینجاست که ما که ساکن ایران هستیم بصورت مستقیم نمیتونیم از علی بابا یا علی اکسپرس سفارش بدیم و حتی اگرم بتونیم علی بابا و علی اکسپرس بصورت مستقیم به ایران ارسال نداره پس باید از شرکت های واسطی کمک بگیریم که از آمازون و چین برامون خرید میکنه که بزرگترین مشکل این وبسایت ها اختلاف بسیار زیاد قیمت تمام شده با قیمت اصلی کالا هستش. که بعضا وقتی که یک کالارو سفارش میدین قیمت تموم شده اون چندین برابر قیمت اصلی هست. برای موفقیت توی تولید محتوای دراپ شیپینگ شما باید تعداد زیادی محصول تست بکنید تا بالاخره یک محصول به اصطلاح برنده رو پیدا کنید. و این مستلزم اینه که هربار تعداد محصولو خریداری بکنید و بعد از تبلیغات گستره در فیسبوک و تست گرفتن از اون محصول بتونین یک محصول برنده رو پیدا کنید و روی اون سرمایه گذاری کنید که طبیعتا این کار میتونه براتون هزینه های بالایی داشته باشه و شما طبیعتا در این چرخه تهیه و تست کردن و تبلیغ اون محصول درصد زیادی از سرمایتونو از دست بدید که خب صددرصد هیچکسی اینو دوس نداره.

بهترین و سریع ترین روش های کسب درآمد دلاری در این سایت دنبال کنید.

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

نکته چهارم:

ما دوس داریم این بیزینس رو شروع کنیم اما هیچوقت به رقابت های بین المللی اش فکر نکردیم، شاید براتون جالب باشه که بدونین بیزینس دراپ شیپینگ از سال 1950 در آمریکا در حال انجامه، البته اون زمان به شکل امروزی وجود نداشت و بازاریابی ها به صورت تلفنی و نامه های کاغذی انجام میشد. طبیعتا پس از 70 سال دانش و تجربه در کشور آمریکا در رابطه با دراپ شیپینگ وجود داره چندین و چند پله از دانشی که در ایران وجود داره بیشتره. به افرادی که در کشورهای اروپایی یا کشور آمریکا درحال انجام این بیزینس هستند قطعا از امکانات و دسترسی های بسیار زیادی برخوردارند. و هزینه های دلاری که در این مسیر انجام میدن با درآمدهای دلاری کشورشون دارند یک بالانس نسبی دارد. و این اصلا منطقی نیس که ما به صورت ریالی درآمد داشته باشیم ولی برای کسب و کارمون دلاری هزینه بکنیم.

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

نکته پنجم:

دراپ شیپینگ تو رو یک شبه پولدار نمیکنه. بعضی از افراد هستند تحت تاثیر ویدیوهای اینستاگرامی و تبلیغات و دروغ های افرادی که تو ایران پکیج دراپ شیپینگ میفروشن بر این باورند که با یکی دوماه کار ساده می تونن چند صد هزار دلار پول دربیارن. که متاسفانه باید بگم این یک دروغ بزرگه. طبق مقالاتی که وبسایت خود شاپیفای منتشر کرده اگر بخواهیم بصورت واقع گرایانه نگاه کنیم بطور میانگین حداقل یک سال هزینه و کار مداوم نیازه که شما به دراپ شیپینگ و درآمد حاصل از اون حساب باز کنید.

حقایق دراپ شیپینگ در ایران در مجله تخصصی همه چی شو.

جمع بندی:

اگر بخواهیم از این نکاتی که گفتیم یک جمع بندی در نظر بگیریم میتونیم به این نتیجه برسیم که بیزینس دراپ شیپینگ در ایران تقریبا غیر ممکن است. من تو این محتوا قصد نداشتم افرادی که در این حیطه در حال فعالیت هستند رو ناامید کنم، صرفا میخواستم به افرادی که داخل ایران زندگی می کنند و بر این باورند که دراپ شیپینگ اونا رو به رویاهاشون میرسونه یک سری نکات و حقیقت ها رو گفته باشم تا بهتون دیدشون رو نسبت به این بیزینس روشن کنم.

پارس وب سرور
جایگاه تبلیغاتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.