بیوگرافی مارک زاکربرگ

1,259
4.5/5 - (12 امتیاز)

بیوگرافی مارک زاکربرگ در مجله تخصصی همه چی شو.

بیوگرافی مارک زاکربرگ:

مارک الیوت زاکربرگ (انگلیسی: Mark Elliot Zuckerberg؛ زادهٔ ۱۴ مه ۱۹۸۴) برنامه‌نویس رایانه و یکی از مؤسسان وبگاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در ایالات متحده آمریکا است. مجلهٔ تایم زاکربرگ را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده‌ است. این میلیونر خود ساخته جوان به الگویی برای نسل جوان تبدیل شده است ، به طوری که بسیاری از جوانان دوست دارند با زندگی و موفقیت ها و اندیشه مارک زاکربرگ آشنا شوند. 

مارک زاکربرگ در مجله همه چی شو.

جوانی و تحصیلات دانشگاهی:

مارک زاکربرگ زمانی که دانش‌آموزی دبیرستانی بود، در شرکتی به‌نام اینتلیجنت مدیا گروپ (Intelligent Media Group) برای توسعه یک برنامه‌ پخش موسیقی به‌نام سیناپس مدیا پلیر (Synapse Media Player) مشغول به کار شده بود. بنابراین، زمانی که در سال ۲۰۰۲ وارد دانشگاه هاروارد شد، به‌عنوان یک اعجوبه برنامه‌نویسی شهرت فراوانی پیدا کرده بود.در سال دوم تحصیلی خود در هاروارد، او فیس‌مش (Facemash) را توسعه داد؛ برنامه‌ای که از طریق آن یک نظرسنجی بین عکس‌های دانشجویان برگزار می‌شد و افراد از بین عکس‌های دانشجویان مختلف، عکس‌های برتر را انتخاب می‌کردند. طولی نکشید که مسئولین دانشگاه هاروارد این برنامه را بستند. شرح کامل اتفاقات جذابی که در این دوره رخ داد را می‌توانید در فیلم The Social Network تماشا کنید.

مارک زاکربرگ

استارتاپ متا پلتفرم .

استارتاپ فیس بوک.

او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکوویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وبگاه کرد. او هم اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر، که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌است. هم‌اکنون وبگاه فوربس، دارایی‌های او را ۷۸٬۳ میلیارد دلار اعلام کرده‌است و از این لحاظ پنجمین شخص ثروتمند در جهان است.

در فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش، ادواردو ساورین، کریس هیوز، داستین موسکوویتز، شبکه اجتماعی فیسبوک (متا) را راه اندازی کردند. آن‌ها فیسبوک (متا) را از اتاق خوابگاهشان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس شروع به معرفی آن به دانشجویان سایر دانشکده‌ها نمودند. بعداً فیسبوک (متا) به سرعت گسترش یافت به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران فیسبوک (متا) بالغ بر یک میلیارد نفر بود. در حال حاضر این رقم متجاوز از ۱٫۵ میلیارد نفر می‌باشد. زاکربرگ تا به حال در چندین مورد از طرف افراد همان گروه اولیه در مورد سهم شان از فیسبوک (متا) مورد اتهام قرارگرفته است.

مارک زاکربرگ در مجله همه چی شو.

مارک زاکربرگ و خرید اینستاگرام و واتساپ:

درآمد اصلی فیس بوک از تبلیغات متنی در صفحات شبکه های اجتماعی به دست می آید. مابقی درآمد فیس بوک هم به واسطه خریدوفروش مجازی از طریق این وب سایت تأمین می شود.

اینستاگرام در آغاز یک اپلیکیشن iOS بود که توسط مایک کریگر و کوین سیستروم برنامه نویسی شده بود . مارک زاکربرگ در آوریل سال 2012  اینستاگرام را خریداری کرد. شرکت آکیولس ریفت  توسط پالمر فریمن لاکی رهبری می شد. زاکربرگ در ماه مارس سال 2014  اقدام به خرید شرکت آکیولس ریفت و امتیاز هدست واقعیت مجازی کرد و برای خرید آن 200 میلیون پول نقد پرداخت و 23.1 میلیون دلار از سهام فیس بوک را واگذار کرد. اگر این شرکت در آینده نقطه عطفی داشته باشد، فیس بوک 300 میلیون دلار دیگر نیز پرداخت خواهد کرد.

واتساپ یک اپلیکیشن مسنجر پیام رسان است که در سال 2009 توسط یان کوم و برایان اکتون راه اندازی شده است . مارک زاکربرگ در اکتبر 2014 پروژه واتس اپ را به مبلغ 22 میلیارد دلار خریداری کرد.

مارک زاکربرگ در مجله همه چی شو.

بیوگرافی مارک زاکنبرگ و سرمایه اش:

دراین مورد نمیتوان مبلغ ثابتی عنوان کرد چرا که سالانه ثروت مارک در حال تغییر است اما طبق آخرین آمار ثروت مارک زاکربرگ حدود 73.8 میلیارد دلار آمریکاست. او دارای 50 کمپانی دیگر است و خانه ای در پالو آلتوی کالیفورنیا به ارزش 7 میلیون دلار و مساحت 5000 متر می باشد. او چهار خانۀ دیگر نیز به ارزش 30 میلیون دلار دارد.

او خانه ای در نئو ولیِ سانفرانسیسکو به ارزش 10 میلیون دلار و زمینی به مساحت700 آکر (هر آکر برابر است با 4047 متر مربع) در جزایر کائوای هاوایی دارد که ارزش آن 100 میلیون دلار است.مارک زاکربرگ همچنین مالک سواحل شن سفید، کارخانۀ نیشکر و یک مزرعۀ ارگانیک نیز است. خودروهای مارک زاکربرگ یک آکورای تی.اس.ایکس با ارزش 40000 دلار و یک وی.دابلیو ولف جی.تی.آی به قمیت 30000 دلار و یک هوندار به قیمت 19435 دلار و پاگانی هوایرا به قیمت 1.4 میلیون دلار می باشد.

پارس وب سرور
جایگاه تبلیغاتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.