بیوگرافی نیک وی آچیچ

3,368
4.1/5 - (17 امتیاز)

بیوگرافی نیک وی آچیچ در مجله تخصصی همه چی شو.

بیوگرافی نیک وی آچیچ:

نیکلاس جیمز ووییچیچ (Nicholas James Vujicic) چهارم دسامبر ۱۹۸۲ در استرالیا متولد شد و به علت ابتلا به سندرم تترا-آمیلیا هنگام تولد از نعمت دست و پا محروم بوده‌ است.

در آن زمان به دلیل نبود امکانات تصویربرداری از جنین هیج کس از وضعیت نیک خبر نداشت. می توانید شوک بزرگی که پدر و مادر نیک در هنگام تولد او را داشه اند را تصور کنید؛ اما کسی حتی نمی توانست تصور کند که این کودک زیبای معلول با این همه ناتوانی روزی به یکی از موفق ترین افراد جهان تبدیل شود و بتواند به جایی برسد که به افراد سالم درس امید و روش زندگی آموزش دهد. او از اولین افرادی بود که پس از حذف قانون ممنوعیت ورود افراد معلول حرکتی به مدارس معمولی، مانند دیگر کودکان سالم به ادامه تحصیل پرداخت. اما در سن 8 سالگی به دلیل تمسخرهای شدید همکلاسی هایش دچار افسردگی شد و اقدام به خودکشی کرد. این هیجان احساسی باعث شد تا تصمیم بگیرد خود را در آب غرق کند اما خودش می گوید به دلیل علاقه به پدر و مادرش از این کار منصرف شده است. او با تلاش بسیار زیاد و به کمک مادرش یاد گرفت با دو انگشتی که در انتهای اندامی مانند پا در سمت چپ پایین تنه اش وجود دارد، بنویسد. همچنین کارهای روزانه دیگری مانند نوشیدن آب با لیوان، تایپ، پرتاب توب بیس بال و … را آموخت. 

بیوگرافی نیک وی آچیچ:

او در دبیرستان رهبری گروهی را بر عهده گرفت که برای یک خیریه اعانه جمع‌آوری می‌کردند و از آن به بعد به کارهای عام‌المنفعه رو آورد. نیک وویچیچ در سن ۲۱ سالگی از دانشگاه گریفیث با دو مدرک لیسانس در رشته‌های حسابداری و  فارغ‌التحصیل شد. نیک سخنران انگیزشی و مدیر سازمان غیرانتفاعی «زندگی بی حد و مرز» است. از دیگر مهارت‌های او شنا، موج‌سواری، و گلف است.

وی در ۹ مارس ۲۰۰۲، به کالیفرنیا نقل مکان می کندو در سال ۲۰۰۸ در مک کینی، تگزاس، نزدیک دالاس، نیک با کانایا میاهار ملاقات کرد. آنها در ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ ازدواج کردند.  Nick Vujicic ودر حال دارای ۴ فزرند هستند و در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. او در کتاب خود زندگی بی حد و مرز می‌گوید: من بدون دست و پا به دنیا آمدم اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر می‌کنم و به میلیون‌ها نفر الهام می‌بخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند.

او هم‌اکنون یکی از تأثیر گذارترین سخنرانان موفقیت در دنیا محسوب می‌شود و مؤسسه زندگی بدون دست و پا را که در زمینه موفقیت فعالیت دارد اداره می‌کند. او سال ۹۷ به ایران سفر کرد و در هتل اسپیناس پالاس تهران برای ۱۴۰۰ نفر سخنرانی کرد.

بهترین کتاب‌های نیک وی آچیچ:

هر یک از آثار نیک ووییچیچ در جایگاه خود ارزشمند و منحصربه‌فردند. در ادامه،

به معرفی فهرستی از بهترین کتاب‌های نیک ووییچیچ می‌پردازیم:

کتاب زندگی بی‌حد و مرز (Life Without limits)

که در ایران با عنوان زندگی بی‌حد و مرز: حکایت الهام‌بخش یک زندگی خوب و بامزه! منتشر شده، یکی از بهترین کتاب‌های نیک ووییچیچ است. این کتاب داستان گذر کردن از مرزهای زندگی از زبان کسی‌ است که در نگاه اول، بیشترین محدودیت را برای لذت بردن از زندگی دارد. نیک ووییچیچ در این کتاب از این می‌گوید که چطور توانسته حد و مرزها و چهارچوب‌هایی را که دنیا به او تحمیل می‌کرده درهم بشکند و با وجود معلولیت، طعم شادی‌های زندگی را بچشد. این کتاب که در سبک زندگی‌نامه نوشته شده است یکی از موفق ترین کتاب‌های انگیزشی در جهان به‌ شمار می‌رود. 

کتاب دست و پا باش (Be the Hands and Feet)

کتاب شناخته‌ شده ای از نیک ووییچیچ است. در این کتاب، با روایتی ساده و دلنشین، می‌بینیم که چگونه مردی که بدون دست و پا به این دنیا آمده بود، توانست با نیروی عشق و اراده، دستی برای کمک‌ رساندن به دیگران و پایی برای حرکت در مسیر خواسته‌های خود باشد. نیک ووییچیچ در این کتاب این عقیده را مطرح می‌کند که معلولیت برای او ابزاری برای رسیدن به رشد و بالندگی و داشتن یک زندگی بی‌عیب‌ونقص بوده است. زندگی‌ای که نه‌تنها بابت داشتن آن ناراحت نیست، بلکه شکرگزار نیز هست. 

کتاب مهارنشدنی (Unstoppable)

یکی دیگر از آثار مطرح نیک ووییچیچ است. این اثر پس از انتشار کتاب زندگی بی‌حد و مرز منتشر شد و به‌نوعی تکمیل‌کننده‌ی آن کتاب است. نیک ووییچیچ در این کتاب، کمی از زندگی شخصی و روایت‌های فردی خود فاصله می‌گیرد و به پرسش‌های عمیق انسانی می‌پردازد، پرسش‌هایی مانند اینکه چرا رنج می‌بریم و چرا در زندگی‌مان به معنویت احتیاج داریم. نیک وی آچیچ در مقدمه‌ی این کتاب خودش را مسافر یک سفر دائمی معرفی می‌کند. سفری که محدود به جغرافیا نیست و همین مسئله باعث می‌شود که او مهارنشدنی باشد.

پارس وب سرور
جایگاه تبلیغاتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.